torstai 12. tammikuuta 2012

Voi arki ja odottelu!

Tätä tämä nyt sitten on, arkea päivästä toiseen. Henkilökohtaisesti alkuvuosi on minulle aina jotenkin puuduttavan pitkä, keskitalven lumipyryissä sitä väkisinkin ajattelee kevättä ja sitä tunnetta kun lumi sulaa, lämpötila nousee ja kun ensimmäisen kerran saa vaihdettua saappaat tennareihin ja ballerinoihin ja hyvästeltyä talvitakit kevyempien serkkujen tieltä. Ai että miten paljon odotankin kevättä!

Niinhän sitä sanotaan, että pitäisi elää hetkessä eikä koko ajan odottaa jotain.. minä kyllä jostain kumman syystä jaksan paljon paremmin kun on jotain mitä odottaa, oli se sitten lähitulevaisuudessa tai vähän kauempana. Kesäkuun Vancouverin matkaa ja toivottavasti loppuvuodesta tapahtuvaa muuttoa odotan niin innoissani etten halua niitä edes ajatella, joten kevään odotus vähän lieventää tuskaa :)


Tämä sydäntalvi muuten tappaa myös kaikki pukeutumishalut ja -inspiraatiot. En ole käynyt edes vaatekaupoissa pitkään aikaan, ja päätin etten sinne nyt ihan hetkeen menekkään. Talvella haluaa pukeutua vain mahdollisimman mukavasti ja lämpimästi, siksi hiihtelenkin tuolla kaduilla parkatakki päällä, leggarit jaloissa ja uggit kenkinä.. ja olen ah-niin-tyylitön! Mutta hei, keväällä sitten ;) Tammikuuni on muutenkin ihan täpösen täynnä töitä, joten olen antanut itselleni luvan olla tyylitön ja välillä vähän hälläväliä.. Maanantait kuluvat töissä yli 12h työpäivää tehden, ja ylitöitäkin kertyy viikottain.. mutta täytyy vain jaksaa, mitäpä sitä muutakaan tekisi kuin töitä.. mmmh niin no.

Mutta olen minä jotain opetellut, nimittäin käyttämään punaista!! Tämä on ollut jo vuosien projekti, ja aina kerta toisensa jälkeen olen todennut että punainen ei vain ole minua varten. Siskoni, joka on vielä vaaleampi kuin minä, rakastaa punaista ja hänelle se todella sopii, niinkuin monelle muullekkin vaaleaverikölle. Mutta ei minulle.. ostimpa kuitenkin ennen joulua Piecesin punaisen neulotun tuubihuivin, joka on ennenkaikkea lämmin ja kieltämättä sopii valkoisen parkatakkini kaveriksi... mutta silti se tuntuu niin vieraalta! No, pieninä annoksina ehkä kestän väriä, ja alan siitä pikkuhiljaa opettelemaan.. ehkä!


Mutta hei jos ei jotain piristävääkin: tänään postiluukusta tipahti uusin MeNaiset (joka on muuten kivasti uudistunut!) ja kaikenlisäksi huomennahan on perjantai ja viikonloppu edessä, miten mukavaa! Oikein rentouttavaa loppuviikkoa kaikille, koitetaan nauttia tästä keskitalvesta, vaikka se kevät siellä mielessä jo vähän pyöriikin..


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti